جعل اخبار پيرامون حريم سلطان

شنبه 14 دی 1392

+0 لايك
جعل اخبار (با درون مايه توهين و فحاشي) كار هميشگي خبرگزاري هاي ايراني. اينبار نوبت سريال حريم سلطان و داستان شكايت يك جوان آذربايجان جنوبي

زياد حاشيه نميرم و زيادم توضيح نميدم. كل داستان از اين قرار بود كه در يكي از قسمت هاي اخير سريال پادشاهان صفوي به عنوان پادشاهان پارس معرفي شده بودند. يه بابايي هم رفته بود و يك گزارش توام با شكايت نسبت به سازندگان سريال تهيه كرده بود خواستار اصلاح اون شده بود. بعد از مدتي دادگاه حكم ميده كه نظريات شاكي در خصوص مسائل تاريخي و ترك بودن صفويان درسته ولي اين گونه سريال ها نه بخاطر بيان مسائل تاريخي بلكه بخاطر كسب درآمد و جذب بيننده ساخته شده اند، از اين رو پرونده مختومه اعلام شد و حكم به ادامه روال عادي سريال داده شد.
اينم تصوير يكي از صفحات روزنامه پرتيتراژ تركيه كه اخبار مربوطه را پوشش ميداد:



متاسفانه خبرگزاري هاي ايراني به پيروي از تابناك كه نسبت به بيداري خلق آذربايجان و هويت طلبي ايشان تا اعماق وجودشان ميسوزد كلا خبر را جعل كرد و نسبت به تلويزيون ملي آذربايجان جنوبي "گوناز تي وي" نيز شديدترين فحاشي ها را روا داشته اند. تصوير خود گوياي همه چيز ميباشد:




بؤلوم : Türk Urmu یازار : اورمولو ائلداش 0 باخیش

سوپرايز ويژه ما براي خوانندگان وبلاگ به مناسبت فرارسيدن سال 2014 ميلادي

سه شنبه 10 دی 1392

+0 لايك
پنج تصويري كه در سال 2013 بيشترين ميزان لايك و شئر را در شبكه هاي اجتماعي مختلف به خود اختصاص داده اند:











در ضمن خبر فحاشي و توهين ميليوني ايرانيان عزيز به صفحه فيسبوك ليونل مسي ستاره باشگاه بارسلونا و تيم ملي آرژانتين نيز داغ ترين خبر سال انتخاب شد. هرزگي نزد ايرانيان (منظور آريا نژادان) است و بس، بازم جاي شكر كه ما تورك هستيم.


بؤلوم : Türk Urmu یازار : اورمولو ائلداش 2 باخیش

مقبره خاقان امپراطوري تورك هيتي ها و ياوه سرايي پان ايرانيزم ها

دوشنبه 2 دی 1392

+0 لايك
اين بنا در سال 350 ق.م و به دستور شه بانو آرتميستا بمنظور آرامگاه ابدي خاقان كبير، مازولوم ساخته شده است. محل اين مقبره در شهر بوردوم تركيه ميباشد. در منابع پان ايرانيزمي از مازولوم به عنوان ساتراپ نشين جهان شاهي هخامنشيان ياد شده است! آن ها چگونه جهان شاهي بودند كه بجز مقبره كوچك و حقير كوروش (كه آنهم جاي بحث است و به احتمال فراوان آرامگاه مادر دانيال نبي ميباشد)، ديگر هيچ آرامگاهي ندارند و اين چگونه ساتراپ نشيني است كه مقبره اي به اين شوكت و شكوه دارد؟



بؤلوم : Türk Urmu یازار : اورمولو ائلداش 1 باخیش

پروفسور جواد هئيت

یکشنبه 1 دی 1392

+0 لايك
بخوانيد و به دانشمندان آذربايجان كه به تورك بودن خود افتخار ميكنند، افتخار كنيد

دكتر جواد هيئت ، فرزند علي هيئت ، مجتهد و رئيس سابق ديوان كشور، در سال ۱۳۰۴ در تبريز به دنيا آمد و تحصيلات ابتدايي و متوسطه و دوسال اول رشته پزشكي را در ايران گذرانده و به استانبول رفت و پس از اخذ دكتراي پزشكي ، دوره تخصصي جراحي را در استانبول و پاريس به پايان رساند و در سال ۱۳۳۱ به ايران بازگشت . در مدت ۴۸ سال طبابت و جراحي در تهران ، به تدريس و تأليف كتاب ها و مقالات جراحي پرداخت و در فاصله سال هاي ۵۵ ـ ۱۳۴۳ ، مجله دانش پزشكي را منتشر نمود . ( در اين مجله بيش از پنجاه مقاله علمي به قلم او چاپ شده است ) . در كنار جراحي عمومي ، جراحي قلب را آغاز كرد و در سال ۱۳۴۱ براي اولين بار در ايران موفق به انجام جراحي قلب باز شد . در سال ۱۳۴۷ اولين عمل پيوند كليه را در تهران و اولين پيوند قلب سگ ها را در ايران با موفقيت انجام داد . ( دكتر ابتدا روي سگ ها كه تا آن زمان در كشور ما بي سابقه بود ماشين قلب و ريه مصنوعي را به كار گرفت و بعد از عمل جراحي روي ۲۵ سگ در بيمارستان شهرباني ماشين فوق الذكر را در جراحي قلب انسان با موفقيت به كار برد . ) از سال ۱۳۴۲ به نمايندگي ايران در « انجمن بين المللي جراحي » و از سال ۱۳۶۲ به عضويت « آكادمي جراحي پاريس » انتخاب شد . تاكنون بيش از ۲۵ مقاله و سخنراني از او در كنگره هاي بين المللي جراحي به زبان هاي فرانسه ، انگليسي در مجلات معتبر پزشكي خارجي چاپ شده است .
دكتر هئيت به موازات مطالعات و تأليفات پزشكي در توركولوژي و فلسفه و اسلام شناسي نيز صاحب مطالعه و اهل نظر است و بعد از انقلاب اسلامي با همكاري چند نفر از دوستان صاحب قلم خود ، مجله وارليق را به زبان هاي تركي و فارسي منتشر نموده و در زمينه توركولوژي شخصأ بيش از صد مقاله در اين مجله نوشته است .

علاوه بر اثر حاضر ( سيري در تاريخ زبان و لهجه هاي تركي ) و آنچه ياد شد ، تأليفات او از اين قرار است :

* ترومبوز و قلبيت و درمان آن ( ۱۳۳۵ )
* نگاهي به تاريخ ادبيات آذربايجان ( دوجلد )
* مقايسه اللغتين ( مقايسه فارسي و تركي ۱۳۶۲ )
* زبان وادبيات تركي آذربايجان در قرن بيستم ( گزارش به تركي استانبولي در چهارمين كنگره بين المللي توركولوژي ـ استانبول ۱۳۶۴ )
* نگاهي به تاريخ و فرهنگ تركان ( ۱۳۶۵ )
* آذربايجان شفاهي خلق ادبياتي ( ۱۳۶۷ )
* ادبيات شناسـليق ( ۱۳۷۴ )
*خلاصه تاريخ فلسفه غرب ( آماده چاپ )

از هفت جلد كتاب درباره توركولوژي پنج جلد آن در باكو و يك جلد ( نگاهي به تارخ و فرهنگ تركان ) در آنكارا ازطرف وزارت فرهنگ به تركي استانبولي به چاپ رسيده است . علاوه بر اين دكتر هئيت ، مقالات علمي از تحقيقات خود را درباره توركولوژي ، تركي سنقر، تركي خلج و تركي خراساني تهيه و در كنگره هاي جهاني توركولوژي ارائه نموده و به عضويت فرهنگستان زبان تركيه انتخاب شده است .

دكتر هئيت از طرف دانشگاههاي استانبول ، باكو و نخجوان عناوين دكتراي افتخاري و پروفسـوري دريافت نموده و سالهاست به عنوان يكي از مراجع ترك شناسي در جهان شناخته شده است . دكتر هئيت هنوز هم به فعاليت جراحي و فرهنگي ادامه مي دهد . ايشان متأهل و داراي پنج دختر مي باشند كه دو دخترش پزشك شده اند .



بؤلوم : Ünlülərimiz یازار : اورمولو ائلداش 2 باخیش

1 |

 

بلاگا گؤره


    نه يازيق لار كي محترم فيلتر ائتمه دايره سينين باشچي لاري و جمهوري اسلامي نين سايبري قوه لري، مني بير اؤزل (مخصوص) شكلينده گؤزآلتينا آلميش لار. بو ئوزدن من ده دوشوندوم كه بير مدت مستعار آديندان استفاده ائلييب و دوسيالي كئچميشيميزدن ياناشي، بير سيرا گنل (عمومي) قونولارلا باشيمي قاتيم. بو بلوقدا دا اؤن هدفيميز:شونيزم لرين ائتيم باسقيسي آلتيندا، يوخودا اولان خالقيميزين، اويانيشي دير. توركلوغوموز له آذربايجانليغيميزا، غرورلا سايقي دويمالييق.
    تشكورلر - ف.قنبري


سایغاج